
Δημιουργώ ένα πορτρέτο με μολύβι!
Υλικά που θα χρειαστούμε:
Διαδικασία
Ξεκινάμε σχεδιάζοντας απαλά ένα οβάλ με το μολύβι B. Μετά αρχίζουμε να χωρίζουμε με απαλές γραμμές αυτό το σχήμα στη μέση οριζόντια και μετά κάθετα. Στη συνέχεια χωρίζουμε ξανά οριζόντια το σχήμα έτσι ώστε να έχουμε τα 4 ισομερή, βασικά χωρίσματα του κεφαλιού. Στη μέση του κεφαλιού μπαίνουν τα μάτια, στην ακριβώς από πάνω γραμμή βρίσκονται οι ρίζες των μαλλιών και στη γραμμή κάτω από τα μάτια βρίσκεται το τέλος της μύτης. Μετά μπαίνουν τα χαρακτηριστικά του προσώπου στο αρχικό τους στάδιο, όπως είδαμε στο προηγούμενο άρθρο.
Συνεχίζουμε το πορτρέτο βάζοντας κάποιους αρχικούς τόνους σκίασης με το μολύβι 2Β το οποίο είναι πιο μαλακό άρα και θα μπορέσουμε να τους “απλώσουμε” μετά. Σκιάζουμε τις άκρες του προσώπου, τα εσωτερικά των ματιών και των χειλιών, καθώς και μέρος του λαιμού και των μαλλιών. Για το εσωτερικό των ματιών και τα ρουθούνια μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα ακόμη πιο μαλακό μολύβι, το 3Β ή το 4Β.
Στη συνέχεια μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε είτε το σφομύλι, είτε ένα χαρτομάντιλο για να ενώσουμε αυτούς τους τόνους. (Ή ακόμη και απλά το δάχτυλό μας!). Θέλουμε ως αποτέλεσμα να δείχνει το δέρμα απαλό και σιγά-σιγά τρισδιάστατο.
Κάποια σημεία χρειάζονται περισσότερη σκίαση, όπως η κόγχη του ματιού, πάνω από τα ρουθούνια, ακριβώς κάτω από τη μύτη, στις άκρες των χειλιών και κάτω από το πηγούνι. Μπορούμε να τους προσθέσουμε με ένα μολύβι 3Β ή το 4Β. Στην φωτογραφία δεξιά φαίνεται η δεξιά πλευρά του προσώπου με τους περισσότερους τόνους, ενώ αριστερά έχει μόνο τους αρχικούς.
Συνεχίζουμε προσθέτοντας πιο σκούρους τόνους στην άλλη πλευρά του προσώπου, στο εσωτερικό των χειλιών, στο λαιμό και λίγους τόνους στα μαλλιά.
Τώρα είμαστε έτοιμοι για τις βλεφαρίδες.
Ξεκινάμε από την εξωτερική γωνία του ματιού με ελαφρά καμπύλες γραμμές. Όσο προχωράμε προς την μέση του ματιού, τόσο περισσότερο καμπυλώνουν οι βλεφαρίδες. Μετά την πρώτη σειρά βλεφαρίδων προσθέτουμε άλλη μία για να πυκνώσουν και να μοιάζουν πιο ρεαλιστικές. Προσοχή, όχι πολύ μακριές για να μην μοιάζουν με μαλλιά! Στην φωτογραφία το δεξί μάτι έχει 2 σειρές από βλεφαρίδες, ενώ η αριστερή έχει μία.
Τέλος περνάμε στο ραφινάρισμα του έργου. Προσθέτουμε λίγες λεπτομέρειες, σβήνουμε μικρά σημεία για φώς και βάζουμε πολύ μικρά σημεία μαύρου για να αυξήσουμε τις αντιθέσεις κι έτσι να μοιάζει πιο ζωντανό και τρισδιάστατο το πορτρέτο μας. Για να ξέρετε πότε “τελείωσε” το έργο σας, σκεφτείτε εάν αυτό που προσθέσατε το βελτιώνει ή αν απλά το αλλάζει. Αν ισχύει το δεύτερο, βάλτε απλά την υπογραφή σας και τελειώσατε! Ώρα για το επόμενο!
Ευχαριστούμε την κυρία Κωνσταντίνα Καπανίδου για το άρθρο!
Μπορείτε να την ακολουθήσετε στο Instagram @kkapanidou για περισσότερη έμπνευση!